Magical Jewel valt in de prijzen

Nieuwste variëteit wint houdbaarheidstest

April 2021 |De nieuwste variëteit van Magical Hydrangea, Jewel, valt in het introductiejaar direct in de prijzen. De lang bloeiende tuinplant kreeg namelijk de hoogste score bij de
benchmark houdbaarheid tuinhortensia, uitgevoerd door het Kenniscentrum van Royal FloraHolland. Een vakjury beoordeelde afgelopen zomer de Magical Jewel en acht andere nieuwe tuinhortensia’s. Daarbij liet de Magical hortensia de overige inzendingen achter zich met een score van 28,3 op een schaal van 30.

Oersterke hortensia
Met het winnen van de test bewijst het succesvolle hortensiamerk meteen haar kracht. De plant is ondanks haar delicate uiterlijk namelijk oersterk, goed bestand tegen fel zonlicht en mooi tot in het najaar. Door de stevige stelen hangt de plant ook minder snel tijdens hevige regenbuien. De maximale hoogte van 50 centimeter maakt ‘m ideaal voor op het balkon en terras, maar ook in de tuin maakt de Hydrangea zijn naam waar. En dan hebben we het nog niet eens over de magische kleurverandering gehad.

150 dagen-bloeigarantie
Magical Hydrangea’s hebben een bloeiperiode van zes maanden, waarin ze maar liefst drie keer van kleur veranderen. Een unieke eigenschap. Hierbij geldt: hoe lichter de standplaats, hoe sterker de kleurverandering. Wat begint als een roze of blauwe Magical Jewel eindigt in het najaar in romantische tinten donkerrood of vergrijsd groen. De metamorfose gaat heel geleidelijk tijdens de zomer en nazomer, tot aan de eerste nachtvorst. Op het plantenetiket zie je hoe de verschillende bloemkleuren zich ontwikkelen.

Magical Hydrangea Nieuw lid van Brands of Plants

Januari 2021 | Magical Hydrangea heeft zich sinds januari 2021 aangesloten bij samenwerkingsverband Brands of Plants. Het hortensia merk heeft als doel om met deze samenwerking nog beter in te spelen op de behoeftes van tuincentra, het optimaliseren van het schap en het activeren van de consument op de winkelvloer. Magical Hydrangea werkt hierin samen met kweker The Mastergrowers, marktleider in het kamerhortensia-schap in het hoge segment.


De Magical Hydrangea bloeit met gemak 150 dagen en verandert binnen die periode van kleur. Van blauw of roze naar groen met rode/paarse accenten. Met een opvallend retailconcept en promoties helpt Magical Hydrangea consumenten beter uit de ‘hortensia-bloemenzee’ te kiezen. Hiermee vergroot het merk de omloopsnelheid binnen deze belangrijke categorie bij tuincentra (top 7). Daarnaast biedt Magical Hydrangea consumenten en verkooppunten hulp bij marketing- en verzorgingsvragen en is online zeer actief met brandingsactiviteiten. Via een online marketingtool kunnen Magical klanten product en sfeerfoto’s, POS materiaal en inspiratie materiaal downloaden.

Naaldwijk, 7 januari 2019

Brands of Plants breidt uit met Opti-flor


Brands of Plants, een initiatief van samenwerkende kwekers met plantconcepten voor tuincentra, breidt met ingang van heden uit met een nieuwe deelnemer: Opti-flor. Deze kweker en product leader in kwalitatief hoogwaardige Phalaenopsis is een waardevolle aanvulling op de andere plantconcepten.

 

Opti-flor brengt een onderscheidend breed assortiment en productkennis in en Brands of Plants vertaalt dit met de expertise van Ruud Olsthoorn naar een succesvol tafelconcept bij Duitse tuincentra. Hierdoor kan deze doelgroep nu ook bij het orchideeënschap een onderscheidend aanbod presenteren, welke de omzet laat toenemen en de klanttevredenheid verder verhoogd.

 

Marco Hendriks van Opti-flor: “De belangrijkste reden voor de aansluiting bij dit initiatief is tuincentra te helpen ons assortiment optimaal te presenteren en zo het hoogst haalbare resultaat met onze producten te realiseren”. Brands of Plants is blij met deze uitbreiding. Ruud Olsthoorn: “Met de komst van Opti-flor naast de huidige deelnemers Air So Pure, Smit Kwekerijen, Stolk Brothers, Addenda en Miniplanten.nl is er weer een belangrijke productgroep toegevoegd waardoor tuincentra door middel van één aanspreekpunt een steeds groter deel van de plantenafdeling naar het volgende niveau kunnen brengen.

Naaldwijk, 18 september 2019

 

Brands of Plants gaat van start!

Na een jaar van uitgebreide voorbereidingen gaan Air So Pure, Smit Kwekerijen/ Eden Collection, Stolk Brothers, Addenda en Miniplanten.nl zich samen met exporteurs richten op het verder professionaliseren van de Duitse tuincentramarkt. Dit gebeurt onder de paraplu van Brands of Plants. 

Inspelen op behoefte tuincentra

Doel van de samenwerking is het nog beter inspelen op de behoeftes van tuincentra, het optimaliseren van het schap en het activeren van de consument op de winkelvloer. Dit resulteert in een hogere doorloopsnelheid en minder derving.

David Stolk van Stolk Brothers: “Ik merk dat de consument blij wordt van een mooi schap. We bieden jaarrond fantastische producten. De realiteit is dat tuincentra niet altijd gelegenheid hebben het schap optimaal in te vullen en bij te houden. Er is behoefte aan individuele begeleiding om de concepten op de gewenste wijze op de winkelvloer te positioneren. Door op dit vlak samen te werken vullen we deze behoefte effectief en efficiënt in. We hebben direct contact met tuincentra en leveren maatwerkadvies.”

Bewezen succes

De concepten van de samenwerkende kwekers hebben zich de afgelopen jaren uitgebreid bewezen. Stuk voor stuk dragen ze bij aan een professionele schappresentatie van elk tuincentrum. Stolk: “We handhaven de individuele merknamen. Zij zijn immers allen succesvol, hebben een goede naamsbekendheid en zijn herkenbaar in het schap.” 

Ook op de Nederlandse markt zijn de merken succesvol. Nicole Kester van tuincentrum Ockenburgh in Den Haag: “Wij hebben veel tafels staan met de betreffende productconcepten. Het voordeel is dat ons personeel de producten makkelijk en snel kan wegzetten. De kwaliteit is altijd goed en door uniformiteit ontstaat herkenbaarheid in het schap. Onze klanten waarderen dat. Het zijn onze bestverkopende tafels.”

Samenwerking met exporteurs

Op dit moment heeft een viertal exporteurs de vijf topmerken volledig opgenomen in de webshop. Daar zijn de producten op merkniveau terug te vinden. De verwachting is dat in een later stadium het aantal exporteurs uitbreidt. Tuincentra kiezen zelf de exporteur voor levering van de concepten.

Meer informatie

Ruud Olsthoorn (ook Duits sprekend) is namens de deelnemende partijen het gezicht en aanspreekpunt voor Brands of Plants. Zijn contactgegevens: +31(0)6-17986950 en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


©2019 Brands of Plants