AMIGRA heeft zich sinds 1 maart 2023 aangesloten bij het samenwerkingsverband Brands of Plants. AMIGRA o.a. bekend van haar fraaie assortiment siergrassen en tuinvarens, wordt gezien als een waardevolle aanvulling op de andere plantconcepten. Onder de productmerken INTENSE en INGARDEN heeft het bedrijf de afgelopen jaren de nodige bekendheid- en betrouwbaarheid op de winkelvloer weten te creëren.
Samen groeien
‘We willen met onze siergrassen en buitenvarens consumenten in heel Europa jarenlang veel tuinplezier geven. Door participatie in Brands of Plants kunnen we nog beter inspelen op de behoeftes van Duitse tuincentra met onze producten. Gezamenlijk het schap op topniveau houden en hen adviseren en ondersteunen in activatie. Dit sluit perfect aan bij twee van onze kernwaardes ‘’sympathiek en ambitieus’’. Samen groeien is waar we voor gaan!’ Aldus, Erik van der Voort, AMIGRA.
Klant centraal
‘Niet alleen het leveren van top kwaliteit planten maar ook meedenken met klanten vinden wij erg belangrijk. Wij zijn betrokken bij onze klanten tot op de winkelvloer. Wij beschouwen onze relaties als vrienden. We zijn trots op de jarenlange samenwerking met toeleveranciers en de klanten’. Een visie die naadloos aansluit op de werkwijze van Brands of Plants.
Maart 2022 | Per omgaande heeft Brands of Plants een online Toolkit beschikbaar gesteld, welke klanten kunnen gebruiken bij het opbouwen van alle concepttafels. De Toolkit bestaat uit een algemene BoP video, waarin alle stappen van een goede, commerciële conceptpresentatie zijn verwerkt. Daarnaast verschijnt er per kwartaal een toolkit per brand, waarin verschillende stappenplannen zijn vertegenwoordigd. Zo creëert u voor elk seizoen de beste tafel.
Deze toolkit bestaat uit twee onderdelen:
De hand-outs van de brands bestaan uit:
Hoe gebruikt u deze toolkit?
Augustus 2021 | De nieuwe ‘Brands of Plants’ brochure is uit! Hierin presenteren de 8 brands van ‘Brands of Plants’ hun oogverblindende plantconcepten & vertellen zij over de successen van de samenwerking. Benieuwd naar de brochure, bekijk hem door op de afbeelding te klikken.
Juni 2021 | ‘Brands of Plants’ is een online community gestart op LinkedIn voor Duitse tuincentra en geïnteresseerde in de keten. Brands of Plants heeft als doel om de verkopen bij de zelfstandige Duitse tuincentra te verbeteren. Door het uitrollen van bewezen plantconcepten heeft het samenwerkingsverband sinds de start in 2020 interessante stijgingen in de verkoopcijfers verwezenlijkt bij de deelnemende tuincentra. In de community delen we handige tips, tricks en inspiratie met elkaar, waarmee je meer voordeel kunt halen op het gebied van verkopen in jouw tuincentrum. Daarnaast is het interessant om te connecten met gelijkgestemden; collectieve ervaringen staan centraal! Neem gerust een kijkje: https://www.linkedin.com/company/brands-of-plants-pflanzkonzepte
Nieuwste variëteit wint houdbaarheidstest
April 2021 |De nieuwste variëteit van Magical Hydrangea, Jewel, valt in het introductiejaar direct in de prijzen. De lang bloeiende tuinplant kreeg namelijk de hoogste score bij de
benchmark houdbaarheid tuinhortensia, uitgevoerd door het Kenniscentrum van Royal FloraHolland. Een vakjury beoordeelde afgelopen zomer de Magical Jewel en acht andere nieuwe tuinhortensia’s. Daarbij liet de Magical hortensia de overige inzendingen achter zich met een score van 28,3 op een schaal van 30.
Oersterke hortensia
Met het winnen van de test bewijst het succesvolle hortensiamerk meteen haar kracht. De plant is ondanks haar delicate uiterlijk namelijk oersterk, goed bestand tegen fel zonlicht en mooi tot in het najaar. Door de stevige stelen hangt de plant ook minder snel tijdens hevige regenbuien. De maximale hoogte van 50 centimeter maakt ‘m ideaal voor op het balkon en terras, maar ook in de tuin maakt de Hydrangea zijn naam waar. En dan hebben we het nog niet eens over de magische kleurverandering gehad.
150 dagen-bloeigarantie
Magical Hydrangea’s hebben een bloeiperiode van zes maanden, waarin ze maar liefst drie keer van kleur veranderen. Een unieke eigenschap. Hierbij geldt: hoe lichter de standplaats, hoe sterker de kleurverandering. Wat begint als een roze of blauwe Magical Jewel eindigt in het najaar in romantische tinten donkerrood of vergrijsd groen. De metamorfose gaat heel geleidelijk tijdens de zomer en nazomer, tot aan de eerste nachtvorst. Op het plantenetiket zie je hoe de verschillende bloemkleuren zich ontwikkelen.
Januari 2021 | Magical Hydrangea heeft zich sinds januari 2021 aangesloten bij samenwerkingsverband Brands of Plants. Het hortensia merk heeft als doel om met deze samenwerking nog beter in te spelen op de behoeftes van tuincentra, het optimaliseren van het schap en het activeren van de consument op de winkelvloer. Magical Hydrangea werkt hierin samen met kweker The Mastergrowers, marktleider in het kamerhortensia-schap in het hoge segment.
De Magical Hydrangea bloeit met gemak 150 dagen en verandert binnen die periode van kleur. Van blauw of roze naar groen met rode/paarse accenten. Met een opvallend retailconcept en promoties helpt Magical Hydrangea consumenten beter uit de ‘hortensia-bloemenzee’ te kiezen. Hiermee vergroot het merk de omloopsnelheid binnen deze belangrijke categorie bij tuincentra (top 7). Daarnaast biedt Magical Hydrangea consumenten en verkooppunten hulp bij marketing- en verzorgingsvragen en is online zeer actief met brandingsactiviteiten. Via een online marketingtool kunnen Magical klanten product en sfeerfoto’s, POS materiaal en inspiratie materiaal downloaden.
Brands of Plants, een initiatief van samenwerkende kwekers met plantconcepten voor tuincentra, breidt met ingang van heden uit met een nieuwe deelnemer: Opti-flor. Deze kweker en product leader in kwalitatief hoogwaardige Phalaenopsis is een waardevolle aanvulling op de andere plantconcepten.
Opti-flor brengt een onderscheidend breed assortiment en productkennis in en Brands of Plants vertaalt dit met de expertise van Ruud Olsthoorn naar een succesvol tafelconcept bij Duitse tuincentra. Hierdoor kan deze doelgroep nu ook bij het orchideeënschap een onderscheidend aanbod presenteren, welke de omzet laat toenemen en de klanttevredenheid verder verhoogd.
Marco Hendriks van Opti-flor: “De belangrijkste reden voor de aansluiting bij dit initiatief is tuincentra te helpen ons assortiment optimaal te presenteren en zo het hoogst haalbare resultaat met onze producten te realiseren”. Brands of Plants is blij met deze uitbreiding. Ruud Olsthoorn: “Met de komst van Opti-flor naast de huidige deelnemers Air So Pure, Smit Kwekerijen, Stolk Brothers, Addenda en Miniplanten.nl is er weer een belangrijke productgroep toegevoegd waardoor tuincentra door middel van één aanspreekpunt een steeds groter deel van de plantenafdeling naar het volgende niveau kunnen brengen.