Verbetering en vernieuwing is wat ons drijft. Elke dag weer. Ons motto is niet voor niets 'Creating orchids'. Onze afdeling Research & Development vormt daarom het kloppend hart van Opti-flor.

Elke orchidee op ons bedrijf wordt vanaf het allerprilste begin omringd met zorg, aandacht en vakmanschap. Dit surplus aan aandacht en vakmanschap vormt één van de kernwaarden van Opti-flor. In alles streven wij naar perfectie. Een orchidee van Opti-flor dompelen wij op ons bedrijf gemiddeld 70 weken onder in een cocktail van maximale zorg, onverdeelde aandacht en ouderwets vakmanschap.

Een exclusief product als een orchidee van Opti-flor komt het best tot zijn recht bij een excellente presentatie. Om onze verkooppunten te helpen om de Opti-flor collectie goed te presenteren en maximaal op te laten vallen in de winkel, hebben wij speciale verkoopondersteunende materialen ontwikkeld.

www.optiflor.nl

 

In samenwerking met retail-partners hebben wij een uniek retailconcept ontwikkeld. Dit retailconcept is een tafel met een kleurrijke presentatie van diverse soorten anthuriums. Door rust te creëren in het schap helpen we de consument om de beste keuze te maken uit onze prachtige anthuriums. Dit resulteert in een optimale m2 omzet.

www.stolkbrothers.nl

Miniplantjes zijn bij de consument zeer populair. Tegelijkertijd verschillen op de winkelvloer de potmaten onderling en is uitdroging op het schap een risico. Het miniplantenconcept ‘Mix & Match’ van Miniplanten.nl biedt hiervoor dé oplossing: Een breed assortiment van zowel groene en bloeiende als jaarrond- en seizoensproducten. En dat alles in dezelfde potmaat met tweemaal zo grote vochtbuffer en daarop afgestemde keramieke potten. Tuincentra creëren met ons uitgekiend schappenplan een optimaal renderend miniplanten-schap met een gegarandeerde match tussen plant, keramiek én consument. Dat is waar onze totaaloplossing voor staat.

www.miniplanten.nl

“Eden Collection”, een concept waar we trots op zijn! De Eden Collection tafels creëren aantrekkingskracht, eenheid en overzicht in een tuincentrum. De natuurlijke uitstraling van het concept past goed bij de groene kamerplanten van de Eden Collection. Door de hoge aantrekkingskracht zullen de tafels een positieve invloed hebben op de gehele groene afdeling.

De kracht van de tafels komt naar voren door de rust en het overzicht wat wordt gecreëerd door de tafels evenredig in te delen met planten van dezelfde collectie, Eden Collection. Ook kan er gedurende het jaar afgewisseld worden om zo jaarrond een aantrekkelijk assortiment aan te kunnen bieden aan de consument. Hierdoor is het voor iedereen fijn werken en kan er moeiteloos aangevuld worden. Dit resulteert in een zo hoog mogelijk rendement per vierkante meter.

www.smitkwekerijen.nl

Air So Pure omvat een groep zeer luchtzuiverende planten waarvan de gezonde effecten wetenschappelijk bewezen zijn. De aanwezigheid van deze planten die de lucht zuiver maken zorgt voor gezonder en prettiger wonen/ werken en daardoor voor meer welzijn en productiviteit en minder ziekteverzuim. Het past perfect in de huidige trend van gezonder leven. Tuincentra die het concept goed voeren zien dan ook een omzetstijging van 30-40% met dezelfde planten.

www.airsopure.nl

Addenda® is een A-merk voor (bloeiende) planten, opgericht door een vereniging van kwekers. Als het merk erop staat, kun je rekenen op kwaliteit en duurzaamheid. Elke plant heeft een eigen merk en eigen identiteit, daardoor kunnen consumenten een bewuste aankoopkeuze maken. Dit wordt ondersteund met tailormade en trendsettende marketing. Passend bij afzetkanalen ontwikkelen wij concepten op maat, waardoor een hogere omloopsnelheid van de Addenda® productgroepen ontstaat.

www.addenda.info

 


©2019 Brands of Plants